måndag 28 februari 2011

slarv slarv...

Ojdå, jag har verkligen inte skrivit på länge nu och jag hinner inte skriva så mycket nu heller... Pappan i huset kommer hem snart och tyvärr gillar han inte när jag är på internet (spec. inte när jag skriver), så jag försöker få det gjort före, bara lite svårt när man oftast är ensam med Felicia då. Sist såg jag att vi hade fått problem med Felicias sömn igen, men det försvann snabbt!! :) Hon är verkligen VÄRLDENS gulligaste och mysigaste nu!!  Visst när hon är vaken är hon pigg, glad och är verkligen ÖVERALLT. Speciellt katten och hunden blir "utsatta" av henne men sen när det börjar bli dags med vila eller sovning så är hon verkligen den gosigaste!1 Hon och jag kan sitta och ta det lugnt (sitter i min famn) och läser bok sedan kan hon bara somna in fint. när hon blir trött är det bara myyys som gäller.. Och det ÄÄlskar jag ju verkligen. :) Ja, förutom om pappan i huset har henne.. hihi.. hon låter han inte mata henne och vägrar sitta still i hans famn. Det är TOTALT omöjligt för han att lyckas mata eller att få henne att vila en stund.. men samtidigt har han ju aldrig hjälpt till, men nu när det går lugnt och tyst till då vill han.. Men tyvärr, Då vill inte Flisan. Han tycker verkligen att det är jobbigt och jag förstår han... hon börjar ju bara gallskrika när hon kommer till hans famn.. Men samtidigt är det bara övning som gäller!!! Men han trodde han skulle kunna slippa undan den jobbiga perioden och sen komma och hjälpa när kvällsrutinerna fungerade.. Men tyvärr fungerar det inte alltid att  "smita" förbi, ibland är det bara arbete som fungerar. Ibland tycker jag synd om honom, men så kommer jag på mig själv med hur länge jag har kämpat med henne, utan någon hjälp.. Då känner jag ibland att det nästan är rätt åt honom, att nu får då bara "ta tjuren vid hornen"... Nej, nu måste jag sluta... ush, vad tiden går fort.. Kramar!!


<3 Mamma och sin lilla ängel <3

PS.Dumma blogg!! Nu krånglar texten för mig.. eller dumma mig som inte fattar något.. :)  DS.

1 kommentar:

  1. Så härligt med Felicia! Det kommer nog att fungera för Daniel också bara han får ha tid på sig. Som mamma har man ju ett försprång då de är små, så det gäller att ge sig tid som pappa. Puss till F från mig! Kram, mormor

    SvaraRadera