måndag 31 januari 2011

Litet kort om min underbara Felicia

Tyvärr har jag blivit riktigt dålig på att skriva, men ska försöka skriva något litet kort iallafall! Felicia börjar bli riktigt stor nu..Helt otroligt vad tiden går snabbt!! När Felicia ligger på mattan och leker så tittar man bort några sekunder så ligger hon mitt i allt under TV:n på golvet eller så drar hon ner några reklampapper från vardagsbordet (förvarar ju inte viktiga papper där) eller är halvt i Tigers korg och "klappar" honom.:) Stackars Tiger (min kinesiska nakenhund), Han är så snäll oxå att han aldrig säger till, inte ens när nån kommer till hans plats.. Det enda han gör är att ylar eller gnyr ifall Felicia får tag i hans skägg ( Ibland har hon rivit bort stora tovor). Men man ser hur mycket Felicia tycker om honom!!  För hon kan vara ledsen eller irriterad men kommer Tiger är allt bra igen (för en stund) och kommer han gående mot henne så ler hon det största leendet åt honom.Ibland om han bara ligger i korgen så börjar hon göra ljud och slå saker mot golvet så att han ska titta mot henne (men gör han inte det så har hon ju nu kommit på att hon kan ta sig till honom). :)Det är gulligt men jag ska nog bli strängare med att Tiger får ha sin egen plats där han får vara i fred. Vi alla andra har det och Felicia tuktar han så mycket att han börjar springa ifrån henne nu.. stackarn..:) Sedan har Felicia börjat med att hon tar tag i grejer och försöker dra upp sig i dem, så barnvagnen får hon inte lämnas ensam vid (fast vi köpte en sådan där sele) Men litar inte helt på den.. För hon ska ut med huvudet till vilket pris som helst! 
Just ja, jag berättade ju vilka underbara kvällar, nätter och morgnar vi har haft.... Glöm det!! Vet inte vad som har hänt, men mitt i allt så vägrar hon sova.. Alltså det är helt omöjligt.. Även med mat och sånt. Vaknar hon på natten är det en kamp. Oftast får jag klä på mig ytterkläderna och ta henne på en promenad, för ingenting annat fungerar.. Jag förstår inte.. Men det var någon som pratade om att när de närmar sig 7 månader så kan de komma i en sån period. Någon som vet?? För att det händer så mycket och de upptäcker så mycket nytt.. Får hoppas att det är det som det handlar om för annars har jag problem..:) Jag försöker göra allt, har till och med låtit henne sova med mig nån gång men inte ens det funkar alla gånger.. Knepigt.. Men sen är det ju så att alla människor har ju upp och nergångar och det har ju även barn. Ibland är det bättre och ibland är det sämre..
Ha det bra alla!! Kramar!!

1 kommentar:

  1. Tänkte bara tipsa om att du kan vara med och tävla om ett fint Tandsmycke i 24k guld på min blogg nu:)
    kram joanna:)

    SvaraRadera